Philips SCD499

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SCD499 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Nancy en Diana 16-12-2008

Onze ervaring met deze babyfoon van philips de SCD499/00

Wij vinden het een goed ding. Geluid is goed geen storing. Batterij gaat best lang mee. Neem hem 's ochtends wel eens mee naar beneden en gaat dan 's middags laat weer naar boven en doet het nog prima moet dan wel uiteraard in de lader. De sterretjes op het apparaat wat je op je plafond zou moeten zien is flut zie niks en hebben het al vaak geprobeerd ook in echt donker. Liedjes zijn leuk maar nog niet echt gebruikt. Temperatuur op het apparaat is ideaal. Ookheel handig dat je kan luisteren naar je kindje als het slaapt maar je bent niet op het kamertje heel handig.

Nu inmiddels 4 maanden in gebruik en dus ruim tevreden. Wij doen zelf altijd veel onzerzoek naar de aanschaf van apparaten maar uiteindelijk kwam deze als beste uit de bus!

Groetjes Nancy & Diana

Bert32 06-07-2008
Geschreven voor: Philips SCD499

Wij zijn erg tevreden met dit apparaat op een ding na. Het volume vind ik erg laag, zelfs op de hoogste stand hoor ik de babyphone slecht als er bv een tv o.id. aan staat. Heb dit nog bij niemand gelezen en vraag mij af of het aan ons apparaat ligt.
Zetten nu de babyphone maar id buurt van waar we ons bevinden.

Pascal-Patricia 28-03-2008
Geschreven voor: Philips SCD499

Wij zijn erg tevreden met dit apparaat. De muziekjes zijn ook ideaal, vooral om vanaf afstand aan te zetten. Het geluid is ook erg helder en kan kwa volume ingesteld worden. Het menu is ook erg simpel!

Al met al iets duurder dan de andere merker, maar wat ons betreft zijn geld waard.

Wat betreft het bereik kunnen we weinig zeggen, wij gebruiken hem alleen in huis en in de tuin. Hier werkt hij perfect!

Sam46 11-03-2008
Geschreven voor: Philips SCD499

Wat een fijn apperaat! Heeft heel veel functies die ook echt handig zijn. Zoals het terug praten, je kunt een muziekje of licht aanzetten met de ouderunit en op de babykamer zelf.
Het enige nadeel is de bereikbaarheid, een straat verder redt hij al niet. Maar dat is bij de meeste babyfoons zo.

sandra vierhout 18-02-2008
Geschreven voor: Philips SCD499

als hij werkt is het prima, maar zo vaak begon hij snachts te piepen dat hij geen bereik had dat ik hem van armoe maar wat dichter bij de baby kamer en dan wat harder heb gezet. wat wel handig is dat je de stations ook draadloos kan gebruiken.

bobsel 04-02-2008
Geschreven voor: Philips SCD499

De scd-serie babyfoons van Philips onderscheid zich door de aantal functionaliteiten. De goedkoopste kan alleen geluid ontvangen, bij 1 modelletje hoger kun je ook terugpraten, weer een modelletje hoger heeft ook lullabye's (liedjes) enz enz. Dit is het topmodel in de serie met alles er op en eraan, van terugspraak functie , t/m lichtjes, liedjes en temperatuur meter. De DECT technologie is volgens mij bij alle modelletjes hetzelfde. Bij ons in huis (bwjr 1974) werkt het allemaal storingsvrij en perfect (wifi, magnetron, plasma, gsm, niks stoort er op) Bereik is ook supergoed. Alle gadgets die er op zitten lijken misschien overbodig maar stiekem zijn ze toch wel handig, mn de liedjes en de terugspraak modus. Kwalitatief niks op het apparaat aan te merken het werkt allemaal fantastisch en goed. Let bij aanschaf wel op de prijs.

J. Jaap 01-12-2007
Geschreven voor: Philips SCD499

Deze Philips babyfoon is een perfect ding. Het geluid is kraakhelder. Geen ruisje te bespeuren. De batterij gaat lang mee (volg wel de oplaadinstructies bij ingebruikname). De temperatuurmeter is voor ons bijzonder praktisch, ivm de thermostaat die beneden staat.

De slaapliedjes vonden we eerst onzinnig, maar tijdens het verschonen van de luier is het toch een aanrader. De deuntjes zijn rustgevend en leiden mooi even af.

Kopen dus (via internet uiteraard ivm de prijzen)

Erik van Roekel 30-11-2007
Geschreven voor: Philips SCD499

Ook ik heb vergelijkbare ervaringen. Kwaliteit goed, geluid goed, maar één manco de verbinding komt soms lastig tot stand en wil ook nog wel eens uitvallen. En dan te bedenken dat we in een gewoon huis wonen en de babyfoons hemelsbreed 4 meter uit elkaar zitten. Verbaast mij dit te hebben, andere babyfoons van minder kwaliteit blinkte hier nu juist weer in uit.

Nicolette Koster 06-10-2007
Geschreven voor: Philips SCD499

Super fijne babyfoon. Prima ontvangst en niet storingsgevoelig. Terugspreek functie is ook erg handig en de accu van de mobiele ouder unit gaat erg lang mee.

ElmarF 26-06-2007
Geschreven voor: Philips SCD499

Bij onze vorige babyfoons hadden we telkens het geluid van andere zendapparaten uit de buurt (werkmannen die tegen elkaar spraken). Met deze nieuwe babyfoon -waarbij gegarandeerd werd dat hij storingsvrij is- is ons dit inderdaad nog nooit overkomen. De liedjes klinken niet heel mooi, maar wel leuk dat 't er in zit. We zijn heel tevreden, een leuke bijkomstigheid was de 20,00 euro retour aktie.

milhouse 24-05-2007
Geschreven voor: Philips SCD499

Deze babyfoon nu dik twee weken in gebruik (2e kindje erbij). Algemene indruk is kwalitatief goede babyfoon - voelt nog wat meer solide aan dan de oudere Philips DECT die we al een tijd in gebruik hebben - een SBCSC477 waar we (gezien inmiddels 2,5 jaar intensief gebruik, met ook veel meesjouwen op bezoek, en doet het perfect) zeer tevreden over zijn.

Uitgebreidde mogelijkheden met temperatuur (alarm mogelijk), muziekjes en lampje vanaf de ouder unit te bedienen, terugpraten en wellicht nog meer.

Teleurstellend is het bereik: waar we met de 'oude' altijd direct verbinding hebben moeten we deze door de huiskamer schuiven om een betrouwbare verbinding met zolder te hebben - in een heel gewoon huis.

Gaat lang mee op een batterij-lading wat ook fijn is.